Termékek

Gyártók


A misztikus AFTER RUN OIL, futás utáni olaj

Az After Run és egyéb szereknek a célja a levegő elszigetelése a robbanómotor alkatrészeitől ezáltal megakadályozva a korróziót!

Az "After Run" is csak akkor teljesíti a feladatát, ha megfelelő mennyiség kerül a motorba. Pár csepp nem lehet elég!

.
Az alábbiak szerint kell használni:

1. Legalább a motort és környékét alaposan megtisztítani!
    Különös gonddal a gyertyát és fészkét!
    Kisecset, féktisztító spray csodákra képes.
2. Légszűrőt levenni
3. Gyertyát kivenni
4. Gázkart rádió nélkül teljes gázra állítani
5. Folyamatos pullstarterezés vagy starterezés közben a SZÍVÓTOROKBA kell FOLYATNI az anyagot egészen addig, amíg a gyertyanyíláson el nem kezdi "kiködölni"
akkor több már nem kell bele. FIGYELEM NE NÉZZÜNK BELE A GYERTYANYÍLÁSBA HANEM TAKARJUK LE EGY PAPÍR ZSEBKENDŐVEL VAGY  TÖRLŐKENDŐVEL!
6. Ezután gyertya vissza (nem kell erősen meghúzni), légszűrőt kipucolva, megolajozva vissza.
El lehet tenni az autót hosszabb időre!

Motorunk indítása ha futás utáni olajjal volt kezelve

A következő indítás előtt a motort üzemanyaggal át kell öblíteni, mert nem fog elindulni rendesen a motor:

1. Megtankolni az autót
2. Gyertyát kivenni
3. Gázkart rádió nélkül teljes gázra állítani
4. Befogott kipuffogóval, vagy ha van, tankpumpával felnyomatni az üzemanyagot a porlasztóig, ez látszik az üzemanyagcsőben is.
Folyamatos pullstarterezés vagy starterezés egészen addig, amíg az üzemanyag a gyertyanyíláson el nem kezd ködölni
Starterezés, ilyenkor kimegy a felesleges üzemanyag a hengerből
Érdemes törlőkendőt tenni a motor fölé, így nem fröcsköl össze!
FIGYELEM NE NÉZZÜNK BELE A GYERTYANYÍLÁSBA HANEM TAKARJUK LE EGY PAPÍR ZSEBKENDŐVEL VAGY SZILVIA TÖRLŐKENDŐVEL!
5. Gázkart visszatolni alapjáratra
6. Gyertyát ellenőrzés után vissza csavarni
7. Rádiót bekapcsolni
8. Indítás

Az After Run olajak alternatívái:

WD-40 és SONAX "MOS 2 Oil"
A használat utáni karbantartásra mindkettő bevált.
Ezek viszonylag "vékony" olajfilmet hoznak létre, ami idővel mégjobban elvékonyodhat (lefolyik), így a szabaddá váló fémfelületet levegő éri és már kész a rozsda. Ezért hosszú leállásnál nem ideálisak, de rövid távon (pár nap) tökéletesek.

Konzerváláshoz (hajómotorokhoz is használom), inkább tiszta, színezéktől mentes petróleumot használok. Kicsit büdös, de hibátlan erre a feladatra.
Általában kiszerelem a motort a helyéről és egy bödönbe teszem, amiben annyi petró van hogy ellepje. Gyertya nélkül átforgatom, esetleg pár percre bennehagyom, majd kicsurgatom.
Ha nem szedem ki a motort, akkor gyertya ki, fecskendővel petrót be, jó lucskosra, utána a fecskendőre pvc csövet teszek (a szilikoncsövet tönkreteszi) és rádugom a karburátorra. Starterrel forgatom, közben nyomatom bele az anyagot, így a porlasztó is átolajozódik. Ezután kiforgatom de nem teljesen szárazra.

Szerző: Syl / SG Modellsport